본문 바로가기
생명의 말씀/F.B.Hole

새 본성, 옛 본성

by 복음과삶 2024. 3. 19.

새 본성, 옛 본성

 

F. B. hole.

 

 

많은 그리스도인들이 이 주제에 대한 명확한 이해가 없기 때문에 일상생활에서 많은 어려움을 겪고 있습니다. 그들은 이상하게 상충되는 성격의 수많은 욕망과 감정을 의식하고 있습니다. 사도 야고보는 "샘이 단 물과 쓴 물을 한 곳에서 뿜어내느냐? "라고 질문할 수 있습니다. 그러나 그들은 이런 종류의 일을 성취하는 데 어려움이 없는 것 같습니다. 생각과 말과 행동에서 그들은 전체 문제가 가장 당혹스러워질 때까지 선과 악의 가능한 가장 이상한 뒤죽박죽을 발견합니다.

 

신자에게는 두 가지 다른 본성, 즉 새 본성과 옛 본성이 있는데, 하나는 모든 올바른 욕망의 근원이고 다른 하나는 악한 근원이라는 사실을 이해하는 것은 큰 도움이 됩니다. 암탉은 닭과 오리 새끼를 섞은 새끼를 낳게 되면 몹시 주의가 산만해질 것입니다. 그들의 본성은 뚜렷하므로 그들의 욕망과 행동은 매우 반대이지만 우리가 말하는 두 가지 본성과 더 반대되는 것은 아닙니다. 그리고 많은 신자들이 그 암탉과 같습니다!

 

주 예수께서 니고데모에게 말씀하실 때 그분은 거듭남”, 물과 성령으로 나는 것의 필요성을 강조하시고, “육으로 난 것은 육이요, 영으로 난 것은이라고 덧붙이셨습니다. 영은 영이니라”(요한복음 3:6). 이 중요한 단어들을 주의 깊게 고려해 보도록 합시다.

 

우선 그들은 각각의 근원이 특징인 두 가지 본성이 존재함을 분명히 나타냅니다. 하나의 이름은 "육신"입니다. 왜냐하면 그것은 육체에서 나기 때문이고, ""은 하나님의 성령으로부터 나기 때문입니다.

 

그렇다면 우리가 "육신"을 옛 본성 이라고 말하는 것이 옳다는 것이 분명합니다. 왜냐하면 그것은 자연적인 세대를 통해 아담의 후손의 세상에 오는 우리에게 속하기 때문입니다. ""은 새로운 것이고, 만약 성령으로 태어났다면 거듭남에서는 우리의 것입니다.

 

다시 말하면, 이 단어들은 우리가 새로운 본성을 의미하는 """성령", 즉 하나님의 성령을 명확하게 구별합니다. 전자는 그분의 기적을 행하는 능력의 직접적인 산물이며, 그분은 이전에 거듭남을 통해 ""이라는 새로운 성품을 산출하지 않은 사람에게는 결코 내주하지 않으십니다. 그러나 어떤 사람들이 그러는 경향이 있듯이 새로운 본성을 그것을 만들어 내는 성령과 혼동하는 것은 큰 실수가 될 것입니다.

 

당신이 거듭났을 때, 성령에 의해 당신 안에 이 새로운 본성, 곧 영이 심어졌습니다. 이것의 첫 번째 결과 중 하나는 당신이 어렸을 때 물려받은 옛 본성과 이 새로운 본성이 필연적으로 충돌하는 것이었습니다. 아담의. 둘 다 서로 정반대 방향으로 당기면서 지배력을 얻으려고 애쓰며, 내면의 육체의 힘으로부터 구원받는 비결을 배울 때까지는 옳고 그름의 고통스러운 뒤죽박죽이 계속될 것입니다.

 

로마서 7장에는 그 고통스러운 경험이 우리에게 묘사되어 있습니다. 주의 깊게 읽으면서 특히 14절을 끝까지 주목하고 로마서까지 계속 읽으십시오. 8: 4. 당신은 그 안에서 당신의 경험과 일치하는 많은 특징을 발견하지 못합니까?

 

그 장에서 화자는 매우 중요한 결론에 도달합니다. “내 속 곧 내 육신에는 선한 것이 거하지 아니하는 줄을 내가 아노니”(18). 그러므로 육신은 완전히 악하고 절망적이며, 하나님께서는 우리가 이 교훈을 철저히 배울 수 있도록 쓰라린 경험의 수렁을 헤쳐나가도록 허락하십니다. “육은 무익하다는 것이 구주께서 친히 말씀하신 것입니다(6:63). “육신에 있는 자들은 하나님을 기쁘시게 할 수 없느니라 ”(8:8)는 말씀이 그 이야기를 확증해 줍니다. 그러므로 거기서는 악밖에 나오지 않을 것이다.

 

육체는 보살핌을 받지 않고 훈련받지 않은 채 방치될 수 있으며, 그러면 이교도, 야만인, 심지어는 식인종 육체가 될 수도 있습니다. 그것은 고도로 세련되고 교육받았을 수 있으며, 지금은 억제되고 문명화되고 기독교화된 육신이지만 육신으로 태어난 것은 육신 이기 때문에 무엇을 하든 육신입니다. 그리고 그 안에는 비록 고급 육체라 할지라도 선한 것이 거하지 아니하느니라.

 

그러한 본성, 단순히 죄의 매개체인 본성, 죄가 그 안에 거하며 일하는 본성으로 당신은 무엇을 할 수 있습니까? 다른 질문을 통해 그 질문에 대답해 보겠습니다. 하나님은 그것으로 무엇을 하셨는가? 그분의 치료법은 무엇입니까?

 

로마서 83절은 그 답을 제시합니다. “율법이 육신으로 말미암아 연약하여 할 수 없는 그것을 하나님은 죄로 말미암아 자기 아들을 죄 있는 육신의 모양으로 보내어 육신에 죄를 정하사”.

 

율법은 처음부터 육체를 강력히 책망할지라도 그것을 억제하거나 제어하여 우리를 그 권세에서 구원할 수 없느니라. 그러나 율법이 할 수 없는 일을 하나님은 하셨습니다. 그리스도의 십자가에서 그분은 그것을 사법적으로 처리하셨습니다. “육체에 죄를 정죄하셨다.” 즉 그분은 죄의 본질과 근본을 정죄하셨습니다.

 

로마서 84절은 이에 대한 실제적인 결과를 제시합니다. 십자가는 본래 옛 성품을 정죄함이요, 우리가 새 성품의 능력이신 성령을 받았으니 이는 우리가 성령을 좇아 행하여 더 이상 율법의 요구를 이루지 못하되 더 이상은 이루지 못하게 하려 함이니라 그 아래서 우리 삶의 법칙이 됩니다.

 

하나님께서는 그리스도의 십자가를 통해 육체, 즉 옛 본성을 정죄 하셨습니다. 하지만 우리는 그걸로 무엇을 할 수 있나요? 우리는 하나님께서 행하신 일을 감사하는 마음으로 받아들이고 앞으로는 그것을 정죄받은 일로 받아들일 수 있습니다. 사도 바울은 하나님의 성령으로 예배하며 그리스도 예수로 기뻐하고 육체를 신뢰하지 아니하는 우리가 곧 할례당이니라”(3:3)고 말하면서 이를 지적합니다.

 

우리는 그렇습니다라는 말로 매우 긍정적으로 시작하는 이 성구를 읽을 때 우리는 있습니까?” 라고 묻는 경향이 있습니다. 나는 육신의 참된 특성 , 즉 육신 안에는 선한 것이 전혀 없고, 다른 한편으로는 십자가에서 육신에 대한 하나님의 정죄를 철저하게 인식하고 있어서 육신을 전혀 신뢰 하지 않습니다. 양식? 그것에 의존하면, 여기에 전체 문제의 핵심이 있습니다. 그 지점은 쉽게 도달하지 못합니다. 많은 고통스러운 경험을 겪었고, 많은 가슴 아픈 실패가 알려져 있습니다. 마치 속박되기를 거부하는 삼손처럼 육신이 경건하고 기도하는 노력의 일곱 개의 녹색 끈과 새 밧줄을 매우 조심스럽게 끊는 것처럼, 거듭거듭 가슴 아픈 실패가 알려졌습니다. - 좋은 결심. 그러나 실제로 도달하면 전투는 거의 끝난 것입니다.

 

육체에 대한 우리의 신뢰가 무너지는 것은 주로 우리를 지배하는 육체의 권세가 무너지는 것입니다. 그러면 우리는 즉시 구원자를 찾기 위해 우리 자신과 우리의 가장 진지한 노력에서 눈을 돌리고, 그분의 영으로 우리를 사로잡으신 주 예수 그리스도 안에서 그분을 발견합니다. 성령은 능력이십니다. 그는 옛 성품의 활동을 저지할 뿐만 아니라( 5:16 참조 ) 새로운 성품에 활력을 불어넣고 확장하며 통제한다( 8:2, 4, 5, 10 참조 ).

 

새 본성 자체에는 능력이 없다는 것을 명심하십시오 . 로마서 7장은 그것을 보여줍니다. 새로운 본성은 그 자체로 옳고 아름다운 열망과 소망을 주지만, 그것을 성취할 수 있는 능력을 얻으려면 그리스도와 그분의 영에 대한 실제적인 순종이 있어야 합니다. 그리스도의 십자가에서 하나님께서 옛 성품을 정죄하신 것에 동의합니다.

 

어떤 사람들은 태어날 때부터 선량하고 종교적입니다. 그러한 일에는 당신이 말하는 새로운 성품이 필요합니까?

 

확실히 그렇습니다. 주 예수님께서 너희는 반드시 거듭나야 하리라라는 기억에 남는 말씀을 하신 바로 그 사람이 바로 그런 유형의 사람이었습니다. 도덕적으로, 사회적으로, 종교적으로 모든 것이 그에게 유리했지만 주님은 추상적 제안(요한복음 3:3)뿐만 아니라 구체적이고 예리한 인격적 형태의 동일한 진리로 그를 정면으로 만나셨습니다. “너희는 거듭나야 하겠다”(7).

 

그러면 해결됩니다. 결국 선량하고 종교적인 육신은 육신일 뿐이고 하나님을 위해 일하지 않을 것입니다.

 

모든 사람은 자신 안에 선한 불꽃을 가지고 있으며, 기도와 자제를 통해서만 발전하면 된다는 생각이 널리 퍼져 있습니다. 이것이 성경적인가?

 

그것은 매우 비성경적이며 실제로 는 반성경적입니다 . 많은 구절이 인용될 수 있지만 나는 두 구절로 만족하겠습니다.

 

첫 번째는 부정적인 증거 입니다 . 로마서 39-19절에서 우리는 인류의 도덕적 특징을 전체적으로 보여줍니다. 자세한 내용은 사도 바울이 구약 성경에서 발췌한 것입니다. 처음에는 포괄적인 일반적인 진술이 나오고(10-12), 다음에는 끔찍할 만큼 세부적인 예리한 특별한 진술이 나옵니다(13-18). 이 잠재된 선의 불꽃에 대해서는 한 마디도 언급되지 않습니다. 실제로 그것이 존재한다면 얼마나 불의하고, 얼마나 진실하지 않은가! 거짓말을 하실 수 없는 하나님은 자신의 피조물을 묘사하실 뿐, 선한 불꽃으로 추정되는 이 불꽃에 대해서는 언급하지 않으십니다. 추론은 분명합니다. 거기에 없습니다 .

 

긍정적인 증거는 다음과 같습니다: -

 

하나님이 사람의 죄악이 세상에 관영함과 그 마음으로 생각하는 모든 계획이 항상 악할 뿐임을 보시고 ” (6:5).

 

사도 바울은 같은 진리를 다른 말로 표현합니다. “내 안에(즉 내 육신에) 선한 것이 거하지 아니하는 줄을 내가 아노니” (7:18) 선한 불꽃 하나도 없습니다.

 

성서를 믿는 사람들에게는 그러한 증거가 매우 결정적입니다. 더 이상 할 말이 없습니다.

 

사람이 새로 태어날 때 옛 것을 제거합니까, 아니면 회심한 사람이 그 안에 옛 것과 새 것을 모두 가지고 있다는 것을 이해해야 합니까?

 

거듭남으로 옛 본성이 근절되지 않는다면, “만일 우리가 죄가 없다고 말하면 스스로 속이고 또 진리가 우리 속에 있지 아니할 것이요”(요일 1:8)라는 말씀을 읽어서는 안 됩니다.

 

또한 새로운 성품으로 변화되지도 않습니다. 새로운 탄생은 닿는 모든 물건을 순금으로 바꿔준다는 전설적인 철학자의 돌과는 다릅니다. 이미 인용한 요한복음 36절이 이를 증명합니다.

 

동산에 있는 표준 과일나무에 두 본성이 모두 있는 것처럼 두 본성이 신자 안에 있습니다. 실제로 "접목" 과정은 당면한 문제를 부적절하게 예시하지 않습니다. 왜냐하면 이 과정을 통해 엄선되고 재배된 사과 싹이 삽입된 야생 줄기가 비난을 받기 때문입니다. 칼을 그 위에 놓고 과정이 진행되도록 다시 세게 자릅니다. 게다가 접목이 즉시 이루어지면 정원사는 더 이상 그것을 야생 줄기로 인식하지 않고 자신이 접목한 사과 품종의 이름으로 부릅니다.

 

우리도 마찬가지입니다. 두 본성이 모두 있지만 하나님은 새로운 것만 인정하시며, 우리는 성령을 받아 육신에 있지 아니하고 영에 있습니다(8:9).

 

옛 본성이 여전히 남아 있다면 우리는 반드시 뭔가를 해야 합니다. 어떻게 치료해야 할까요?

 

물론 우리는 그 존재에 대해 무감각하거나 우리 안에서의 그 활동에 영향을 받지 않을 수는 없지만, 동시에 그것에 대항하는 인간의 결단이나 노력은 우리에게 소용이 없을 것입니다.

 

우리의 지혜는 하나님의 생각과 일치하고 하나님의 뜻대로 대하는 것입니다. 당신은 이제 새로운 본성과 동일시되었으며 옛 본성을 부인할 자격이 있다는 것을 인식하는 것부터 시작하십시오. “이를 행하는 자는 내가 아니요 내 속에 거하는 죄니라”(7:17). 재배한 사과가 접목 효과가 있자마자 나무가 되는 것처럼, 새로운 본성은 오래된 것이 아닌 당신의 참된 개성입니다.

 

그렇기 때문에 치료는 간단합니다. 정원사는 새로 접목된 나무를 예리하게 살펴보고 있습니다. 오래된 야생 혈통이 스스로를 주장하고 뿌리부터 흡반을 토해내면, 그는 그러한 흡반이 나타나자마자 무자비하게 잘라냅니다. 그러므로 당신은 그리스도의 십자가를 예리한 칼처럼 옛 본성과 그 죄악된 욕망에 짊어지도록 하십시오.

 

그러므로 땅에 있는 지체를 죽이라” (3:3). 내가 강조한 단어는 야생 가축이 토해내는 빨판에 거의 대답합니다. 그것이 무엇인지는 5절의 나머지 부분과 같은 장의 8절과 9절에서 자세히 설명합니다. 그들을 죽여라 - 그들을 자세히 죽여라.

 

이를 위해 당신은 당신 자신이 가지고 있지 않은 영적 에너지, 용기, 마음의 목적을 원합니다. 당신의 유일한 능력은 단순히 주 예수님을 바라보고 자신을 아낌없이 그분의 성령의 손에 맡기는 것입니다.

 

너희가 영으로 몸의 행실을 죽이면 살리니”(8:13).

 

우리가 마침내 성령의 능력을 얻어 승리하는 것은 우리 자신의 큰 뜻의 행위에 의해서인가, 아니면 하나님께 굴복함으로써인가?

 

성경 자체가 대답해 주도록 하십시오. “ 너희 자신을 죽은 자 가운데서 살아난 자 같이 하나님께 드리며 너희 지체를 의의 무기로 하나님께 드리라”(6:13).

 

너희 지체를 의에게 종으로 삼아 거룩함에 이르게 하라”(6:19).

 

너희가 죄에게서 해방되고 하나님께 종이 되어 거룩함에 이르는 열매를 얻었으니 그 마지막은 영생이라”(6:22).

 

필요한 힘이 우리 자신의 의지의 행위에 의해 획득된다는 생각은 육체를 완전히 정죄하고 하나님께 영광을 돌리는 대신 어딘가에서 육체에 대한 약간의 신용을 얻으려는 마지막 필사적인 시도처럼 보입니다.

 

신자 안에 있는 새 성품이 독자들에게 옛 사람의 욕망에 대한 확실한 증거가 될 만큼 완벽하게 성장할 수 있습니까?

 

고린도후서 12장은 그렇지 않다는 것을 매우 분명하게 보여줍니다. 그 장에서 우리는 다른 모든 그리스도인들보다 특권을 받은 사도 바울이 셋째 하늘, 즉 하나님이 직접 임재하시는 곳으로 이끌려 갔다는 것을 읽습니다. 그곳에서 인간의 언어로는 표현할 수 없을 정도로 감동적인 것들을 들은 후 그는 지상에서 평범한 삶을 다시 시작하게 되었고, 그 시점부터 하나님께서 그에게 육체의 가시, 즉 균형을 맞추는 특별한 질병을 주셨다고 말합니다. 이는 계시의 풍성함으로 말미암아 그가 측량할 수 없을 만큼 높아지지 않게 하려 함이라 .

 

물론, 바울의 기독교는 가장 진보되고 비범한 유형이었지만, 그럼에도 불구하고 셋째 하늘에 일시적으로 머물렀기 때문에 그 자신은 옛 성품에 내재된 자기 높이는 것을 막는 증거가 되지 못했습니다. .

 

그가 아니었다면 우리도 마찬가지다.

 

옛 본성에서 나온 욕망과 자극과 새 본성에서 나온 욕망과 자극을 실제적으로 구별하는 데 도움이 되는 힌트를 주실 수 있습니까?

 

나는 당신이 하나님의 말씀을 생략할 수 있게 하고, 훈련된 마음으로 계속해서 무릎을 꿇고 기도해야 할 필요성을 덜어 줄 수 있는 어떤 것도 줄 수 없습니다.

 

하나님의 말씀은 살아있고 운동력이 있으며 좌우에 날선 어떤 검보다도 예리합니다. 오직 그것만이 마음의 생각과 의도를 분별할 수 있으며(4:12), 은혜의 보좌는 우리가 때를 따라 돕는 은혜를 찾을 수 있도록 항상 열려 있습니다(4:16). 그 보좌를 빛나게 하신 분은 하나님의 대제사장이십니다.

 

그러므로 우리 안에 있는 생각과 욕망을 구별하고 풀어내기 위해서는 하나님의 말씀과 기도가 절대적으로 필요합니다.

 

그러나 이것을 인식하고 선원의 나침반이 북쪽을 향해 진실하듯이 새 성품은 하나님께 진실하고 옛 성품은 자신에게 진실하다는 것을 기억한다면 우리에게 도움이 될 것입니다. 그리스도를 대상으로 하는 모든 것은 전자에 속하고, 자기를 대상으로 하는 것은 후자에 속합니다.

 

그러므로 수천 가지 난처한 질문은 "나를 이렇게 움직이게 하는 은밀한 동기는 무엇인가? 그리스도를 영화롭게 하는 것입니까, 아니면 자기를 영화롭게 하는 것입니까? 어느 것입니까?"라고 질문함으로써 해결될 것입니다.

 

 

The New Nature and the Old.

 

F. B. hole.

 

 

Many Christians experience a good deal of difficulty in daily life as a result of having no clear understanding of this subject. They are conscious of a whole host of desires and emotions of a strangely conflicting nature. The apostle James may ask the question, "Doth a fountain send forth at the same place sweet water and bitter?" They, however, seem to have no difficulty in accomplishing something of this sort; for in thought, word and action they find the strangest possible jumble of good and evil until the whole problem becomes most perplexing.

 

It is a great help to grasp the fact that the believer is possessed of two distinct natures, the new and the old, the one the source of every right desire, the other the source of only evil. A hen would be sorely distracted if set to mother a mixed brood of chickens and ducklings. Their natures are distinct, and hence their desires and behaviour are very opposite, but not more opposite than the two natures of which we speak. And many believers are like that hen!

 

When the Lord Jesus spoke to Nicodemus He insisted upon the necessity of being "born again" - "born of water and of the Spirit," and He added, "That which is born of the flesh is flesh; and that which is born of the Spirit is spirit" (John 3: 6). Let us carefully consider these important words.

 

In the first place they plainly indicate the existence of two natures, each characterized by its source. "Flesh" is the name of the one, for it springs from the flesh, "spirit" the name of the other, for it springs from the Holy Spirit of God.

 

Then it is evident that we rightly speak of "flesh" as the old nature, for it belongs to us as coming into the world of Adam's race by natural generation; "spirit" is the new, and it is ours, if born of the Spirit, in new birth.

 

Again, these words clearly distinguish between "spirit," by which we mean the new nature, and "the Spirit," that is, the Holy Spirit of God. The former is the direct product of His wonder-working power, and never does He indwell a person in whom He has not previously wrought in new birth, producing the new nature which is "spirit." Still, it would be a great mistake to confound - as some are inclined to do - the new nature with the Holy Spirit who produces it.

 

When you were born again, then there was implanted in you by the Holy Spirit this new nature, which is spirit, and one of the first results of this was the inevitable clashing of this new nature with the old, which you inherited as a child of Adam. Both strive for the mastery, each pulling in a diametrically opposite direction, and until the secret of deliverance from the power of the flesh within is learned, the painful jumble of right and wrong is bound to continue.

 

In Romans 7 that painful experience is described for us. Carefully read it, noticing especially verses 14 to the end, and continuing your reading as far as Rom. 8: 4. Do you not see in it a good many features which tally with your experiences?

 

In that chapter the speaker reaches one very important conclusion. "I know that in me (that is, in my flesh) dwelleth no good thing" (v. 18). The flesh, then, is utterly and hopelessly bad, and God allows us to wade through the mire of bitter experiences that we may thoroughly learn this lesson. "The flesh profiteth nothing," are the Saviour's own words (John 6: 63). "They that are in the flesh cannot please God," are words that corroborate the story (Rom. 8: 8). This being so, out of it nothing but evil will come.

 

Flesh may be left uncared-for and untrained, it then becomes heathen, savage, and possibly even cannibal flesh. It may be highly refined and educated, it is now curbed, civilized, christianized flesh, but it is flesh, for that which is born of the flesh IS flesh, no matter what you do with it. And in it - high-class flesh though it be - no good dwells.

 

What can you do with a nature like that, a nature which is simply the vehicle of sin, in which sin dwells and works? Let us answer that question by asking another. What has God done with it? what is His remedy?

 

Romans 8: 3 supplies the answer: "For what the law could not do, in that it was weak through the flesh, God, sending His own Son in the likeness of sinful flesh and for sin, condemned sin in the flesh."

 

The law from the beginning strongly censured the flesh, but it could neither curb it nor control it so that we might be delivered from its power. But what the law could not do God has done. In the cross of Christ He judicially dealt with it, "condemned sin in the flesh," i.e., He condemned it in the very root and essence of its nature.

 

Romans 8: 4 gives the practical result of this. The cross being the condemnation of the old nature in the root of its being, we have received the Holy Spirit to be the power of the new nature, so that walking in the Spirit we fulfil all the righteous requirements of the law, though no longer under it as our rule of life.

 

God then has condemned, in the cross of Christ, the flesh - the old nature. But what can we do with it? We can thankfully accept what God has done, and treat it henceforward as a condemned thing ourselves. The apostle Paul indicates this when he says, "We are the circumcision, which worship God in the Spirit, and rejoice in Christ Jesus, and have NO CONFIDENCE in the flesh" (Phil. 3: 3).

 

When one reads this scripture commencing so positively with the words "We are," one is inclined to ask, "Are we?" Am I so thoroughly alive to the true character of the flesh - no good thing dwelling in it, on the one hand, and God's condemnation of it in the cross, on the other - that I have no confidence in it, even in its fairest forms? Depend upon it, here lies the crux of the whole matter. That point is not easily reached. Many a painful experience is passed through, many a heart-breaking failure is known, as again and again the flesh, like a Samson refusing to be bound, snaps the seven green withs of pious and prayerful efforts, and the new ropes - so carefully woven - of good resolutions. But when once it really is reached the battle is well-nigh over.

 

The shattering of our confidence in the flesh is largely the shattering of the flesh's power over us. Then at once we look away from ourselves, and our most earnest efforts, for a Deliverer, and find Him in the Lord Jesus Christ, who has taken possession of us by His Spirit. The Spirit is the power; He not only checkmates the activity of the old nature (see Gal. 5: 16), but energizes, expands and controls the new (see Rom. 8: 2, 4, 5, and 10).

 

Bear in mind that the new nature has no power in itself. Romans 7 shows that. The new nature in itself gives aspirations and desires which are right and beautiful, but for power to fulfil them there must be this practical submission to Christ and His Spirit - this walking in the Spirit, which is largely the result of coming into real and heartfelt agreement with God's condemnation of the old nature in the cross of Christ.

 

Some people are good-natured and religious almost from birth. Do such need the new nature of which you speak?

 

Most certainly they do. The very man to whom the Lord Jesus uttered those memorable words, "Ye MUST be born again," was exactly of that type. Morally, socially, and religiously, everything was in his favour, yet the Lord met him point-blank, not only with an abstract proposition (John 3: 3), but with the same truth in concrete and pointedly personal form. "Ye must be born again" (v. 7).

 

That settles it. After all, good-natured and religious flesh is only FLESH, and will not do for God.

 

There is a widespread idea that everybody has some spark of good in him, and that it only needs developing by prayer and self-control. Is this scriptural?

 

It is very unscriptural, indeed it is anti-scriptural. Many passages might be cited, but I shall content myself with two.

 

The first shall be negative evidence. In Romans 3: 9-19, we have given us a full-length portrait of mankind in its moral features. The details are culled by the apostle Paul from Old Testament Scriptures. First come sweeping general statements (vv. 10-12), then incisive particular ones in hideous detail (vv. 13-18), and not one word is breathed as to this latent spark of good. How unjust, how untruthful, if really, after all, it be there! The God who cannot lie describes His creatures, and does not mention this supposed spark of good. The inference is obvious. It is not there.

 

The positive evidence runs like this: -

 

"God saw that the wickedness of man was great in the earth; and that every imagination of the thoughts of his heart was only EVIL continually" (Gen. 6: 5).

 

The apostle Paul puts the same truth in different words when he says; "I know that in me (that is, in my flesh) dwelleth no good thing" (Rom. 7: 18) - not even one spark of good.

 

For those who believe the Bible such evidence is quite conclusive. Nothing more remains to be said.

 

Does a person get rid of the old at new birth, or are we to understand that a converted person has both the old and the new within him?

 

The old nature is not eradicated at new birth, else we should not read: "If we say that we have no sin we deceive ourselves, and the truth is not in us" (1 John 1: 8).

 

Neither is it changed into the new nature. New birth is not like the philosopher's stone, which was fabled to turn every object it touched into fine gold. John 3: 6, already quoted proves this.

 

Both natures are in the believer just as both natures are in that standard fruit tree in the garden. Indeed, the process of "grafting" not inaptly illustrates the matter in hand, for by it the wild stock into which the choice and cultivated apple shoot is inserted is condemned. The knife is put to it and it is cut hard back for the process to take place. Further, instantly the graft is made the gardener no longer recognizes it as a wild stock, but calls it by the name of the apple variety he has grafted in.

 

So it is for us; both natures are there, yet God only recognizes the new, and we, having received the Holy Spirit, are "not in the flesh, but in the Spirit" (Rom. 8: 9).

 

If the old nature is still there, surely we must do something. How should we treat it?

 

We are not, of course, to be insensible to its presence, nor unaffected by its activities in us, but at the same time no amount of human resolution or effort against it will avail us.

 

Our wisdom is to fall into line with God's thoughts and to treat it as He does. Begin by recognizing that you are now identified with the new nature and entitled to disown the old. "It is no more I that do it, but sin that dwelleth in me" (Rom. 7: 17). The new nature is your true individuality, not the old, just as the cultivated apple is the tree as soon as the graft is effective.

 

This being so, your treatment of it is simple. The gardener keeps a sharp look-out on his newly grafted tree. If the old wild stock seeks to assert itself, and throws up suckers from the roots, he ruthlessly cuts such suckers down as soon as they appear. So do you bring the cross of Christ to bear like a sharp knife on the old nature and its sinful desires.

 

"Mortify therefore your members which are upon the earth" (Col. 3: 3). The words I have emphasized answer pretty much to the suckers thrown up by the wild stock. What they are the remainder of verse 5 and also verses 8 and 9 of the same chapter specify. Mortify them - put them to death in detail.

 

For this you want spiritual energy, courage, purpose of heart, which in yourself you do not possess. Your only power is in looking simply to the Lord Jesus, and placing yourself unreservedly in the hands of His Spirit.

 

"If ye through the Spirit do mortify the deeds of the body ye shall live" (Rom. 8: 13).

 

Is it by a great act of our own will that we finally obtain the Spirit's power and overcome, or is it by yielding to God?

 

Let Scripture itself answer. "Yield yourselves unto God as those that are alive from the dead, and your members as instruments of righteousness unto God" (Rom. 6: 13).

 

"Yield your members servants to righteousness unto holiness" (Rom. 6: 19).

 

"Being made free from sin, and become servants to God, ye have your fruit unto holiness, and the end everlasting life" (Rom. 6: 22).

 

The idea that the necessary power is obtained by an act of our own will looks like a last desperate attempt to obtain a little credit for the flesh somewhere, instead of totally condemning it and giving God the glory.

 

Does the new nature in the believer ever reach such perfect growth as to reader him quite proof against the desires of the old?

 

2 Corinthians 12 shows very clearly that it does not. In that chapter we read that the Apostle Paul, privileged above all other Christians, was caught up into the third heaven - the immediate presence of God. After hearing there things so transporting that no human language could possibly express them, he was left to resume his ordinary life upon earth, and he tells us that God gave him from that point a thorn in the flesh - some special counter-balancing infirmity - lest he should be exalted above measure, through the abundance of the revelations.

 

Now, admittedly, Paul's Christianity was of a most advanced and extraordinary type, yet, even so, and with a temporary sojourn in the third heaven thrown in, he was not in himself proof against that self-exaltation which is inherent in the old nature.

 

If he was not, neither are we.

 

Can you give any hints that will help us to distinguish practically between desires and promptings, which spring from the old nature, and those that spring from the new

 

I cannot give you any that will enable you to dispense with God's Word, and relieve you of the necessity of continually going to your knees in prayer with an exercised heart.

 

The Word of God it is which is "living and powerful and sharper than any two-edged sword." It alone can discern the thoughts and intents of the heart (Heb. 4: 12), and the throne of grace stands ever available that we may find grace for seasonable help (Heb. 4: 16). God's High Priest it is who graces that throne.

 

The Word of God and prayer, then, are absolutely necessary, if we would distinguish and disentangle the thoughts and desires we find within.

 

Recognizing this, however, it may help us if we remember that just as the mariner's compass is true to the north, so the new nature is true to God, and the old nature true to self. All that which has Christ for its object is of the one, that which has self for its object of the other.

 

This being so, a thousand perplexing questions would be solved by asking, "What is the secret motive which actuates me in this? Christ-glorification or self-glorification? Which?"

 

번역 : 구글

'생명의 말씀 > F.B.Hole' 카테고리의 다른 글

"The Administration of the Mystery."  (0) 2009.09.04
Abundant Life  (0) 2009.09.02
Absolute Dominion.  (0) 2009.09.01
"A worm" yet "Jehovah of Hosts."  (0) 2009.08.30
A people prepared for the Lord  (0) 2009.08.28