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묵상/데이빗 윌커슨(David Wilkerson)

준비하라(BE READY)

by 복음과삶 2011. 8. 16.

마태복음 24장에서 예수님은 자신의 재림에 대해 준비할 것을 가르치시면서 비유를 사용하셨습니다. “이러므로 너희도 준비하고 있으라 생각하지 않은 때에 인자가 오리라 충성되고 지혜 있는 종이 되어 주인에게 그 집 사람들을 맡아 때를 따라 양식을 나눠 줄 자가 누구냐 주인이 올 때에 그 종이 이렇게 하는 것을 보면 그 종이 복이 있으리로다 내가 진실로 너희에게 이르노니 주인이 그의 모든 소유를 그에게 맡기리라.

만일 그 악한 종이 마음에 생각하기를 주인이 더디 오리라 하여 동료들을 때리며 술친구들과 더불어 먹고 마시게 되면 생각하지 않은 날 알지 못하는 시각에 그 종의 주인이 이르러 엄히 때리고 외식하는 자가 받는 벌에 처하리니 거기서 슬피 울며 이를 갈리라”(마24:44-51).

예수님이 믿는 자들을 의미하는 종에 대해 말씀하시는 것을 주의해 보십시오. 한 종은 충성되다 하시고 다른 종은 악하다고 부르셨습니다. 무엇이 하나님의 눈에 그 다른 종을 악하게 보이도록 만들었을까요? 예수님에 의하면 그것은 그가 마음에 생각한 것 때문이었습니다. 이 종은 그러한 생각을 입 밖에 내지 않았고 전파하지도 않았습니다. 하지만 그는 그렇게 생각 했습니다. 그는 자신의 마음을 “주님이 더디 오신다,”는 마귀의 거짓말에 팔아 버렸던 것입니다. 그가 “주님이 오시지 않는다”라고 하지 않고 “주님이 더디 오신다”고 한 것에 유의하십시오. 다시 말해서, “예수님은 갑자기 또는 예기치 않게 오시지 않을 것이다. 내 세대에는 오시지 않을 것이다,”라고 한 것입니다.

이 “악한 종”은 명백하게 믿는 자의 한 부류입니다. 아마도 사역자 중에도 있을지 모릅니다. 그는 “깨어” “준비하라” “생각지 않은 때에 인자가 오리라”(마24:44)고 명령을 받은 자 였습니다. 그럼에도 불구하고 이 사람은 사탄의 거짓말을 받아들임으로써 자신의 양심을 느슨하게 풀어놓았습니다.

예수님은 이러한 생각의 결과를 우리에게 보여주십니다. 만약에 종이 주님이 더디 오신다고 확신하게 되면, 그는 바르게 살아야 할 필요를 느끼지 못합니다. 그는 동료 종들과 화평하게 지내기 위해 애쓸 필요도 느끼지 못합니다. 집이나 직장, 교회에서 일치감을 유지할 필요도 없습니다. 그는 도리어 동료 종들을 때리고, 비난하고, 불만을 품고, 그들의 명예를 손상시킬 수 있습니다. 베드로가 말했듯이, 이런 종은 자신의 정욕가운데 행하는 자입니다. 그는 악한 생활을 하면서도 의로운 심판으로부터 안전하다고 믿으며 두 개의 세상에서 살기를 원하는 것입니다.

 

 

In Matthew 24 Jesus uses a parable to teach about being ready for his return: “Be ye also ready: for in such an hour as you think not the Son of man cometh. Who then is a faithful and wise servant, who his lord hath made ruler over his household, to give them meat in due season? Blessed is that servant, whom his lord when he cometh shall find so doing. Verily I say unto you, That he shall make him ruler over all his goods.

“But and if that evil servant shall say in his heart, My lord delayeth his coming; and shall begin to smite his fellowservants, and to eat and drink with the drunken; the lord of that servant shall come in a day when he looketh not for him, and in an hour that he is not aware of, and shall cut him asunder, and appoint him his portion with the hypocrites: there shall be weeping and gnashing of teeth” (Matthew 24:44-51).

Note that Jesus is speaking about servants here, meaning believers. one servant is called faithful and the other evil. What makes the latter evil in God’s eyes? According to Jesus, it’s something he “shall say in his heart” (24:48). This servant doesn’t voice such a thought and he doesn’t preach it. But he thinks it. He has sold his heart on the demonic lie, “The Lord delays his coming.” Notice he doesn’t say, “The Lord isn’t coming,” but “he delays his coming.” In other words, “Jesus won’t come suddenly or unexpectedly. He won’t return in my generation.”

This “evil servant” is clearly a type of believer, perhaps even one in ministry. He was commanded to “watch” and “be ready,” “for in such an hour as ye think not the Son of man cometh” (Matthew 24:44). Yet this man eases his conscience by accepting Satan’s lie.

Jesus shows us the fruit of this kind of thinking. If a servant is convinced that the Lord has delayed his coming, then he sees no need for right living. He isn’t compelled to make peace with his fellow servants. He doesn’t see the need to preserve unity in his home, at work, in church. He could smite his fellow servants, accuse them, hold grudges, destroy their reputations. As Peter says, this servant is driven by his lusts. He wants to live in two worlds, indulging in evil living while believing he’s safe from righteous judgment.

 

 

根据马太福音,主以一个比喻教导我们有关要为祂的再来而準备好。祂说:「所以你们也要豫备;因为你们想不到的时候,人子就来了。谁是忠心有见识的僕人,为主人所派,管理家里的人,按时分粮给他们呢?主人来到看见他这样行,那僕人就有福了。我实在告诉你们,主人要派他管理一切所有的。

倘若那恶僕心里说,我的主人必来得迟;就动手打他的同伴,又和酒醉的人一同吃喝;在想不到的日子,不知道的时辰,那僕人的主人要来,重重的处治他,定他和假冒为善的人同罪;在那里必要哀哭切齿了。」(太24:44-51)

请注意,主这里所说的是有关僕人,即信徒。主称一个僕人为忠心的,却说另一个是邪恶的。为什麽 神看另一个为恶僕?耶稣说,这全是关乎他「心里说」的(24:28)。这僕人并没有声明他的看法,也没有将之传扬;但他确是这样想。对於「主人必来得迟」这邪灵恶魔的谎言,他已心中信以为真。请注意,他并没有说:「主不会回来。」,他乃是说:「祂必来得迟。」换言之,他说:「主不会忽然或出乎意料地回来。他不会在我的世代里回来。」

这「恶僕」显然代表一种信徒,或许甚至一些事奉 神的人。主吩呼过要他为人子回来那「想不到的日子,不知道的时辰」(24:44) 而「儆醒」且「準备好」。然而,这人因接受了撒但的谎言而良心松懈。

主向我们显明了这种思想所带来的後果。一个僕人若深信主会来得迟,就不觉得需要有正当的生活。他并不觉得与其他同工和好是急不容缓的。他看不见自己需要在家里、在工作上、和在教会里保持合一。他大可以攻击同工,指责他们,心中积怨,毁谤人家。正如彼得说,这僕人是受情慾所支配的。他希望活在两个世界里,一面在生活中放纵邪情私慾,同时又相信自己是免受公义审判的。